Trainingsschema week 48

Hardlopen is een fantastische sport. Belangrijk is wel dat je regelmatig je schoenen aantrekt en een rondje gaat lopen. Als je dit namelijk niet doet, dan valt je conditie snel terug.
Omdat we nu vanuit de loopgroep geen trainingen mogen geven is het dus zaak dat je gemotiveerd blijft om te lopen.

Het helpt vaak om samen met een vriend(in) te gaan hardlopen, die op ongeveer hetzelfde niveau zit als jij. Dit zorgt ervoor dat wanneer de motivatie een keer wat minder is, je toch een sociale druk voelt om te gaan! Het is ook leuk om tijdens het hardlopen af en toe te praten. Als je rustig kunt joggen en wat praten tegelijk zit je conditie op een goed niveau.
Maak daarom met je loopvrienden een groepje van maximaal vier personen en spreek een vaste tijd voor de training(en) af. De kans dat je dan gaat lopen is vele malen groter. Gewoon doen!

Ook voor de komende week hebben we weer trainingen voor jullie:

Schema voor de Yakult Start To Rungroep:
  • 5 keer 5 minuten met 2 minuten wandelen.
  • Duurloop van maximaal 55 minuten.
  • 10 keer 3 minuten met telkens 1.30 minuut wandelen.
Schema voor de groep van Eric:
  • Tempoloop van 5 km.
  • Duurloop van maximaal 55 minuten.
  • 10 keer 3 minuten met 1.30 minuut wandelen.
Schema voor de groep van Joop:
  • Tempoloop van 6,5 km.
  • Duurloop van maximaal 75 minuten.
  • 10 keer 3 minuten met 1.15 minuut wandelen.

Voor degenen die een horloge hebben waarop ze de training kunnen inprogrammeren is de volgende trainingen wellicht een goed alternatief voor de zaterdagtraining.

Groep van Eric:

Viaducttraining op de Baron van Voorts tot Voorts weg:

6 keer vanaf de verkeerslichten tot aan de rotonde heen en terug met telkens 2,5 minuut herstel.

Groep van Joop:

Viaducttraining op de Baron van Voorts tot Voorts weg:

4 keer vanaf de verkeerslichten tot aan de rotonde 2X heen en terug met telkens 3 minuten herstel.