LFTR in beweging #7

Ondanks alle beperkingen hebben we in ieder geval mazzel met de weersomstandigheden.

Af en toe een flinke bui en een stevige wind, maar gelukkig zijn er meer droge en rustigere dagen/tijden. Een groot voordeel van de hardloop- en wandelsport is dat we niet vast zitten aan specifieke tijden om te gaan hardlopen of te wandelen. Je kunt gaan op dat moment van de dag wanneer het jou uitkomt. Gelukkig zijn er heel wat leden actief bezig. Wekelijks zien we een groep voorbij komen bij de selfies en afgelopen weken in de resultatenlijst van de clubloop. Deze lijst is geen wedstrijdkalender (het gaat dus niet om de snelste tijd), maar is er zodat je jou resultaten om de 2 maanden op de 5km of 10km terug te kunt zien. Het is een stimulans om jezelf te motiveren d.m.v. je trainingen beter te worden. Beter worden betekent dat je óf sneller loopt óf dat je dezelfde afstand steeds makkelijker af kunt leggen in dezelfde tijd, dus dat je minder afgemat bent. Laat het ook zien dat je actief bezig bent geweest door na afloop van de training of wandeling een selfie te maken en deze door te sturen naar webmaster@loopgroepfysiotherapietilburgreeshof.nl

Ook voor deze week hebben we weer wat trainingen voor jullie.

De intervaltraining is vrij kort, maar heel intensief.
Hou daar rekening mee en loop je niet kapot omdat het ¨maar¨ minuutjes zijn.

Schema week 5:

Groep van Eric/Harran:
  • Tempoloop 5 km.
  • Duurloop van 55 minuten.
  • 3 minuten rustig inlopen 45 sec. wandelen, daarna 10 keer 1 minuut met 20 sec. wandelen en 6 keer 2 minuten met 40 sec. wandelen.
Groep van Joop:
  • Tempoloop van 6,5 km.
  • Duurloop van 60 minuten.
  • 3 minuten rustig inlopen 30 sec. wandelen, daarna 12 keer 1 minuut met 20 sec. wandelen en 8 keer 2 minuten met 40 sec. wandelen.